Varmista kaikki edut ilmaisella valokuvapalvelumme uutiskirjeellä Rekisteröidy nyt!
ASIAKASPALVELU:
Maanantaista perjantaihin: 8:30 - 18:00
E-mail: gigantti@onlinefotoservice.fi
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, kun sinulla on kysyttävää tilauksestasi tai kuvapalvelusta. Palvelemme sinua sähköpostitse.

gigantti@onlinefotoservice.fi

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu

Yleistä

Haluan lisätä tekstin – mitä minun tulee ottaa huomioon?
Tekstejä lisättäessä on tärkeä muistaa, ettei tekstiä saa asettaa liian lähelle reunaa. Tuotetta valmistettaessa reunoista leikataan noin 3 %, joten muista jättää tämä tila tyhjäksi.


Mitä väriprofiilia ja tiedostotyyppiä minun tulee käyttää?
Käytämme tulostuksessa RGB-väriprofiilia. Siksi on tärkeää, että tallennat skannaamasi tai käsittelemäsi kuvat RGB-väriprofiililla (ei CMYK). Näin voidaan välttyä mahdolliselta värien vaihtelulta.
Tallenna kuvat sRGB-väriprofiilia käyttäen joko jpg- tai tiff-tiedostoina.
Ota meihin yhteyttä, mikäli sinulla on kysyttävää.

HUOMAA!
Tulostimemme käyttävät sRGB -väriprofiilia. Mikäli olet käyttänyt kuvien käsittelyssä Adobe-RGB-väriprofiilia, varmista, että vaihdat kuvat sRGB -väriprofiiliin ennen tiedostojen lataamista. Muuten kuvasi tulostuvat liian tummina eivätkä punaisen sävyt ole selkeitä ja kirkkaita.


Voiko samassa tilauksessa tilata tuotteita eri tuotekategorioista?
Teknisistä syistä johtuen samaan tilaukseen ei valitettavasti voida sisällyttää useampien tuotekategorioiden tuotteita. Tämä johtuu siitä, että eri tuotteet valmistetaan eri tuotantopisteissä.
Samasta syystä johtuen mahdolliset toimituskulut listataan useampaan kertaan.
Voit tietenkin tilata saman kategorian tuotteita haluamasi määrän yhdessä tilauksessa. Tällöin mahdolliset toimituskulut lisätään loppusummaan vain kerran.
Tilausten määrä sekä mahdolliset toimituskulut näkyvät ostoskorissa.


Voinko muuttaa tai peruuttaa jo tekemäni tilauksen?
Valitettavasti tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen ei ole mahdollista. Hyväksyttyäsi tilauksen, se siirtyy automaattisesti tuotantojärjestelmäämme, jossa muutoksia ei voi käsitellä.


En ole tyytyväinen tuotteeseen – miten minun tulee toimia?
Reklamaation käsittelyä varten tarvitsemme muutaman digikuvan tositteeksi virheestä.
CEWE KUVAKIRJAan liittyvät reklamaatiot pystymme käsittelemään parhaiten, jos lähetät meille ruudunkaappauksen virheettömästä kuvakirjastasi tietokoneesi näytöllä. Menettely koskee luonnollisesti ainoastaan tuotannollisia virheitä eikä mahdollisia kuljetukseen liittyviä reklamaatioita.
Lähetä meille s-postia mahdollisimman pian, koska CEWE KUVAKIRJAstasi laadittu tiedosto on talennettuna vain määrätyn ajan.


Tilaus on veloitettu tililtäni, mutta en ole saanut vahvistusta!
Tehdessäsi tilauksen varmistamme tilauksen loppusumman tililläsi. Kun tilauksesi on valmis ja lähetetty tuotantopisteestämme, veloitamme summan tililtäsi.
Mikäli emme pysty lähettämään tilaustasi, emme myöskään veloita. Tiliotteessa näkyy kuitenkin alkuperäinen varaus, joka poistuu muutaman päivän sisällä.


Voinko poistaa tilauksen?
Valmistaessasi ja lähettäessäsi tilauksen sovit kanssamme tuotteen valmistamisesta ohjeidesi mukaan.
Kun olet hyväksynyt ja lähettänyt tilauksen, siirtyy se automaattisesti tuotantojärjestelmäämme mahdollistaen nopean ja tarkan toimituksen. Nopeimman mahdollisen käsittelyn takaamiseksi henkilökuntamme ei tarkista tilaustasi ennen tuotantoon menoa.
Tästä johtuen on erittäin tärkeätä, että tarkistat tuotteiden sisällön ostoskorissa ennen tilauksen hyväksymistä.
Mikäli olet epävarma tilauksen sisällöstä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kuin lähetät tilauksen uudestaan.


Milloin tilaus veloitetaan tililtäni?
Hyväksyttyäsi tilauksen varaamme loppusumman tililläsi. Tilaus veloitetaan tililtäsi, kun tuote/tuotteet on valmistettu ja lähetetty. Mikäli tuotetta ei voida valmistaa, emme myöskään veloita.
Ota meihin yhteyttä, mikäli sinulla on kysyttävää.


Tilaamani valokuvat eivät ole samanmittaisia
Ellet ole käyttänyt tilausohjelmaa ja valinnut kokoa 2:3, määräytyy toimitettavien kuvien koko sen kuvakoon mukaan, jota kuvattaessa on käytetty.
Tämä tarkoittaa sitä, että kuvan korkeus (esim. 10 cm) on vakio ja leveys määräytyy käytettävissä olleen kuvakoon mukaan. Jos kuvattaessa on käytetty kokoa 2:3, on valmis kuva 15 cm leveä (10x15). Mikäli kuvattaessa on käytetty kokoa 3:4, on valmiin kuvan leveys noin 13,5 cm (10x13,5).
Kaikki netissä tilatut kuvat valmistetaan vaihtelevalla leveydellä. Mikäli haluat kaikista kuvista saman kokoisia, käytä tilausohjelmaamme, jossa voit valita haluamasi koon.
Käytä tilausohjelmaa myös tilatessasi suuria kuvamääriä (100+).


Sisäänkirjautuminen / käyttäjätiedot

Miten voin muuttaa käyttäjätilini tietoja?
Mikäli haluat muuttaa käyttäjätilisi tietoja, kirjaudu sisään nettisivulla ja muuta tietoja.


Olen unohtanut salasanani – miten minun on toimittava?
Tilaussivun oikeasta yläkulmasta löydät linkin “salasana unohtunut”. Tästä voit tilata uuden salasanan syöttämällä rekisteröimäsi sähköpostiosoitteen. Lähetämme sinulle sähköpostiisi uuden salasanan, jolla voit kirjautua sisään. Vaihda se vielä uuteen käyttäjätilisi tiedoissa.
Ota meihin yhteyttä, mikäli sinulla on kysyttävää.


Tuotteet ja hinnat

Miksi paperilaaduissa on eroa?
Kaikki CEWE KUVAKIRJAt tulostetaan erityisesti digitulostukseen sopivalle paperille.
Käytämme CEWE KUVAKIRJAn digitulostukseen paperia, jonka paino on 200 g/m². Poikkeuksena on vain valokuva-arkki, jonka vahvuus on 150 g/m².
CEWE KUVAKIRJA XXL:n premium-paperin paino on peräti 250 g/ m², mikä mahdollistaa erityisen korkealaatuisen painojäljen.
Valokuvapaperille tulostetun CEWE KUVAKIRJAn kuvat on kehitetty suoraan laadukkaalle valokuvapaperille. Yhdistettyjen sivujen paino on 328 g/m² (2 x 164 g/m²). Sivut ovat siten merkittävästi paksummat ja niiden pinta on ammattimaisen viimeistelty – sekä semimatalla että kiiltävällä valokuvapaperilla.
CEWE KUVAKIRJA kiiltävällä paperilla on tulostettu laadukkaalle paperille, jonka paino on 200 g/m². Erityisen korkeakiiltoisen käsittelyn ansiosta sivuissa on tyylikkyyttä. Suosittelemme tätä paperilaatua lapsille annettaviin kuvakirjoihin, sillä se on kestävämpää kuin tavalliset digitulosteet.


Minkä kokoinen kuvatiedoston tulisi olla?
Kuva tarvitsee tietyn määrän pikseleitä. Suosittelemme seuraavia resoluutioita parhaan tulostuslaadun takaamiseksi:
10 x 15 15 x 20 cm: 800 x 1600 pikseliä (1,5 - 2 megapikseliä)
20 x 30 cm: 2.400 x 1.600 pikseliä (3 megapikseliä)
30 x 45 cm: 2.400 x 1.600 pikseliä (3 megapikseliä)
40 x 60 cm: 3.200 x 1.600 pikseliä (4 megapikseliä)
50 x 75 cm: 4.000 x 6.000 pikseliä (6 megapikseliä)

On hyvin tärkeää, että tallennat skannaamasi tai käsittelemäsi kuvan RGB-väriprofiililla (ei CMYK) värimuutosten välttämiseksi.


Minulla on ongelmia kuvien tilaamisessa
Jos et pysty avaamaan kansioita, joissa säilytät kuviasi tietokoneellasi, yritä asentaa ActiveX control. Se ilmestyy selaimen valikon tai Oma tietokone -kohdan alle. ActiveX mahdollistaa sen, että kansiot näkyvät selaimessa niitä ladattaessa. Joissakin tapauksissa selain on avattava uudestaan. Jos et vieläkään onnistu, tarkista, että ponnahdusikkunat on sallittu.


Tilatessani CEWE KUVAKIRJAn, kuvat eivät lähteneet valitsemassani järjestyksessä.
Vaikka tilausohjelma ei lähetä kuvia oikeassa järjestyksessä, kuvakirjasta tulee suunnittelemasi näköinen.


Lisätessäni CEWE KUVAKIRJAn ostoskoriin, saan virheviestin tyhjistä kehyksistä.
Virheviesti tarkoittaa, että kuvakirjassa on kohtia, joista puuttuu kuva. Kohdat voi olla vaikea löytää. Suosittelemme jatkamaan tilausta, mikäli kuvakirja on haluamasi näköinen.
Tyhjät kehykset eivät vaikuta tilaukseen eivätkä kuvakirjan lopputulokseen.


Tallennetusta CEWE KUVAKIRJAstani puuttuu kuvia
Kun luot CEWE KUVAKIRJAn ja tallennat sen, tilausohjelma tallentaa automaattisesti kansion, jossa on kuvakirjaan valitsemasi kuvat. Tällä kansiolla on automaattisesti sama nimi kuin kuvakirjaprojektillasi – lisäksi nimeen on lisätty sana ”Dateien”.
Jos CEWE KUVAKIRJAsi nimi on esimerkiksi ”Joulu”, kuvakansion nimi on ”Joulu_mcf-Dateien”.
Kun lisäät kuvia CEWE KUVAKIRJAasi, tilausohjelma siirtää kuvat kovalevyltäsi Dateien-kansioon ja luo automaattisesti polun kuvakirjaprojektin ja Dateien-kansion välille. Tämä polku kertoo tilausohjelmalle, miten kuvat siirretään Dateien-kansiosta kuvakirjaan.
Jos siirrät Dateien-kansion tai nimeät sen uudelleen, katkaiset polun eikä tilausohjelma enää löydä kuvia.
Sinun on siten varmistettava, että Dateien-kansiolla on sama nimi ja että se on samassa paikassa kuin aloittaessasi projektin.
Jos et silti löydä kuviasi, ohjelmistoversiosi on mahdollisesti vanhentunut. Tiedosto on sijoitettu samaan paikkaan kuin kuvakirjaprojekti. Tiedostomuoto on .mcf~, eli esim. ”Joulu.mcf~”. Nimeä uudelleen tiedosto, jonka nimessä ei ole aaltomerkkiä (kirjain, numero tms.) ja poista aaltomerkki toisesta tiedostosta mutta älä nimeä sitä uudelleen. Yritä nyt avata tiedosto, josta poistit aaltomerkin.
Välttääksesi samankaltaiset ongelmat jatkossa, varmista, että käytät ilmaisen tilausohjelmamme uusinta versiota.


Minulla on tiettyyn tuotteeseen kelpaava alennuskoodi – mihin syötän sen?
Kun tilaat tilausohjelmamme kautta, alennuskoodin kenttä on samalla sivulla kuin sisäänkirjautuminen. Jos tilaat netissä, alennuskoodi syötetään ostoskorissa.


Mitä tarkoittaa virhekoodi 3007?
Tämä virhekoodi tarkoittaa, ettei yhteyttä palvelimeen voida muodostaa. Syy saattaa olla:
Aktiivinen palomuuri: yritä kytkeä palomuuri pois päältä, kun teet tilausta (muista aktivoida se heti tilaamisen jälkeen).
Jos käytössäsi on reititin, se saattaa sisältää myös palomuurin. Kytke palomuuri pois päältä tai sammuta reititin. Lisätietoa saat nettiyhteytesi tarjoajalta. (Muista aktivoida palomuuri ja reititin heti tilauksen tehtyäsi.)
Vakoiluohjelmat, mainosohjelmat ja ponnahdusikkunoiden estot saattavat myös estää tilaamisen. Tämän tyyppiset sovellukset voivat estää tietokonettasi muodostamasta yhteyttä palvelimeemme ja siten estää tilaamisen. Yritä siirtää tiedosto toiselle tietokoneelle (ks. seuraava kohta “Minulla on uusi…”).


Minulla on uusi tietokone – voinko jatkaa sillä kuvakirjaprojektiani?
Voit siirtää kuvakirjasi toiselle tietokoneelle esimerkiksi CD:n tai USB-muistitikun avulla. Etsi projektisi tietokoneelta (olet valinnut tallennuspaikan ensimmäisellä tallennuskerralla) ja kopioi kaikki tiedostot – sekä kuvakirjan tiedosto (nimi.mcf) että siihen liittyvä kuvakansio (nimi_mcf-Dateien).
Muista asentaa tilausohjelma uudelle tietokoneellesi.


En löydä kuvakirjaprojektiani tietokoneeltani.
Jos olet epävarma, minne olet tallentanut kuvakirjaprojektisi, yritä etsiä sitä hakusanalla “.mcf”.
Hakutoiminto löytyy Windows-koneista yleensä Käynnistä-valikosta tai painamalla F3 avoimessa kansiossa.
Haku löytää kaikki tietokoneellesi tallennetut kuvakirjaprojektit.


Mitä tarkoittaa punainen varoituskolmio?
Punainen varoituskolmio tilausta tehdessä tarkoittaa, että tilauksessa on mahdollisesti ongelmia. Kuvien resoluutio on heikko, tekstit ovat liian lähellä kirjan reunoja tms. Kun viet hiiren kursorin varoituskolmion päälle, saat kuvauksen ongelmasta.
Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on lisää kysyttävää.


Tilaaminen netissä

Miten voin lisätä tuotteita ostoskoriin?
Kun olet valinnut ensimmäisen tuotteen ostoskoriin, klikkaa valikosta haluamaasi tuotekategoriaa ja valitse uusi tuote.
Jatka näin, kunnes olet valinnut kaikki haluamasi tuotteet.
Huomaa, että mahdolliset toimituskulut voidaan lisätä tilausten määrän mukaan. Tämä johtuu siitä, että eri tuotteet valmistetaan eri labotorioissa.


Voinko tilata netissä jo suunnittelemani tuotteen uudelleen?
Valitettavasti netissä ei ole mahdollista tilata tuotteista myöhemmin uusia kappaleita. Sinun on suunniteltava tuote uudestaan.
Huomaa, että lataamalla ilmaisen tilausohjelmamme, voit tallentaa projektisi ja tilata niistä helposti uusia kappaleita.


Mihin voin syöttää alennuskoodini?
Kun tilaat tilausohjelmamme kautta, alennuskoodin kenttä on samalla sivulla kuin sisäänkirjautuminen. Jos tilaat netissä, alennuskoodi syötetään ostoskorissa.

Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä löydät tästä.